AUTOMOBIL.IR

مـرکـز خـرید و فـروش خـودروی ایـران

مرکز خرید و فروش خودروی ایران
برند
مدل
نوع سوخت
گروه خودرو
سال ساخت از
قیمت

بهترین پیشنهادات

هیوندای
_سانتافه
هیوندای _سانتافه سال ساخت :2015
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : مشکی
نوع سوخت : ثبت نشده
198000000 تومان
هیوندای
_سوناتا
هیوندای _سوناتا سال ساخت :2015
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : سفید
نوع سوخت : ثبت نشده
163000000 تومان
بنز
_CLS500
بنز _CLS500 سال ساخت :2012
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : قهوه ای
نوع سوخت : ثبت نشده
640000000 تومان
دسترسی سریع
آگهی های ویژه
وانت فوتون - 2014
قیمت خودرو: 120,000,000 تومان
وضعیت خوردو: دست دوم
هیوندای توسان - 2015
قیمت خودرو: 153,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
هیوندای سانتافه - 2015
قیمت خودرو: 198,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
كیا اپتیما - 2014
قیمت خودرو: 148,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
پورشه کاین S - 2012
قیمت خودرو: 770,000,000 تومان
وضعیت خوردو: دست دوم

رشد تقاضای خودروهای شاسی‌بلند در ایران، همپای بازار جهانی

تقاضای خودرو در بازارهای جهانی تابع تنوع و قیمت محصولات است. عرضه خودروهای شاسی‌بلند این معادلات را برهم زده و بازار تمام کشورها به ویژه امریکا، اروپا و چین را تحت تاثیر قرار داده تا جایی که در سال ۲۰۱۵ م رشد تقاضای این محصولات در برخی کشورها تا ۳۶ درصد افزایش یافته است.

اخبار خودرو ،تقاضای خودرو در بازارهای جهانی تابع تنوع و قیمت محصولات است. عرضه خودروهای شاسی‌بلند این معادلات را برهم زده و بازار تمام کشورها به ویژه امریکا، اروپا و چین را تحت تاثیر قرار داده تا جایی که در سال ۲۰۱۵ م رشد تقاضای این محصولات در برخی کشورها تا ۳۶ درصد افزایش یافته است.

khodro-0412

کارشناسان معتقدند ایران نیز از تغییر بازاربی‌نصیب نمانده و تا ۱۰۰ هزار دستگاه تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند در سال ظرفیت دارد.با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۵ م نزدیک به ۷۳ میلیون و ۸۷۰ هزار دستگاه خود در بازار جهانی به فروش برسد تغییر در سهم هر یک از مدل‌های خودرو می‌تواند شرایط متفاوتی برای خودروسازان رقم بزند. حال خودروهای شاسی‌بلند به دلیل ویژگی‌هایی چون توان حمل بار بیشتر، قابلیت بالاتر برای جاده‌های پردست‌انداز و… جایگزین مناسبی برای خودروهای دیگر هستند.
به گزارش سایت دیتا سنتر در سال ۲۰۱۵ م نسبت به سال قبل از آن تقاضای جهانی برای شاسی‌بلندهای لوکس تا ۲۲ درصد افزایش یافته و کمترین تقاضا برای شاسی‌بلندهای غول‌پیکر بوده که با کوچکترشدن اندازه این خودروها تقاضا بار دیگر افزایش یافته به‌گونه‌ای که در امسال میلادی میزان فروشی شاسی‌بلندهای بزرگ ۲/۹ منفی کاهش یافته اما برای اندازه متوسط‌ها تقاضا تا ۱۶ درصد افزایش یافته و همچنین وضعیت برای شاسی‌بلندهای کوچک‌پیکر نیز چندان مساعد نبوده و تنها ۴ درصد رشد مثبت داشته است.
امریکایی‌ها از گذشته علاقه خاصی به ماشین‌های بزرگ داشتند و همین مسئله منجر شد با ورود شاسی‌بلندها و مطرح‌شدن مسئله کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی خودروهای شاسی‌بلند در این کشور افزایش رو به رشدی داشته باشند و هم‌سو با آن فروش خودروهای سبک افت قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد. شاید بتوان تقویت ارزش دلار در مقابل سایر ارزها و از سوی دیگر خروج امریکا از روند اقتصاد که توام با کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمدهای جامعه بوده است را دلیل اقبال بیشتر بازار این کشور به خودروهای لوکس شاسی‌بلند دانست. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در امسال میلادی شاسی‌بلندها صدرنشین میزان فروش خودرو در این کشور باشند. به گزارش «سایت فوربس» بازار چین نیز با وجود اینکه سابقه چندانی برای جولان شاسی‌بلندها ندارد اما روند افزایشی فروش این محصول نشان می‌دهد یکی از بازارهای بزرگ شاسی‌بلندها، چین خواهد بود. چرا که از ابتدای سال ۲۰۱۵م تاکنون فروش این محصولات در بازار چین رشدی ۳۶ درصدی داشته است. در یک سال گذشته نزدیک به ۴ میلیون خودروی شاسی‌بلند در چین تولید شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۲۰۱۸م به ۷ میلیون دستگاه برسد. استرالیا نیز جزو آن دسته از کشورهاست که به تازگی اقبال خوبی به خودروهای شاسی‌بلند نشان داده است، چرا که در بازار این کشور شکاف عمیقی بین خودروهای سنتی و کامپکت به وجود آمده که نشان دهنده تغییر در سلیقه مشتریان است، گرچه این موج در تمام دنیا به وجود آمده، به گونه‌ای که در ماه‌های گذشته فروش شاسی‌بلندها در بازار بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است. این رشد چشمگیر نشان می‌دهد که گرچه اقتصاد اروپا هنوز در رکود به سر می‌برد اما تمایل برای خرید شاسی‌بلندهای لوکس در این قاره کمتر از دیگر نقاط جهان نیست و می‌توان این مسئله را ناشی از جاذبه‌های این مدل خودرو دانست.تمایل خودروسازان به تولید محصولات شاسی‌بلند تغییراتی در استراتژی جهانی خودرو به وجود آورده به گونه‌ای که آنها تمایل چندانی برای عرضه مدل‌های جدیدی به غیراز شاسی‌بلند ندارد. به عبارت دیگر سایه سنگین این خودروها بر تقاضای جهانی باعث شده خودروسازان ارائه مدل‌های جدید سواری را به تعویق بیندازند تا هیجان بازار نسبت به این محصولات کاسته شود. با این حال خودروسازان چینی در تولید سواری توان رقابت با نشان(برند)های بزرگ را ندارند و بیشتر روی شاسی‌بلندها متمرکز شده‌اند، به طوری که در ۳ ماه نخست سال ۲۰۱۵میلادی ۸ خودورساز چینی به جمع تولیدکنندگان این محصول پیوسته‌اند. به گزارش رویترز، چینی‌ها به قدری روی تولید شاسی‌بلندها برنامه‌ریزی کرده‌اند که با وجود اینکه در سال ۲۰۱۴م تنها ۱۱ مدل جدید شاسی‌بلند به بازار عرضه شده بود چینی‌ها به یکباره ۱۶ مدل مختلف را از این محصول روانه بازار کردند. از سوی دیگر با تولید ارزان‌قیمت این خودروها ظرفیتی برای جهش فروش این محصولات در بازار کشورهایی همچون چین به وجود آورده‌اند.
تقاضای ۱۰۰ هزار خودروی شاسی‌بلند در ایران
بازار ایران نیز همچون سایر کشورهای دنیا نسبت به عرضه خودروهای شاسی‌بلند بی‌تفاوت نبود و تقاضا برای این محصولات با حضور پررنگ‌تر محصولات چینی در ایران افزایش یافت. یک کارشناس خودرو در این باره به صمت می‌گوید: با افزایش تولید خودروهای شاسی‌بلند این محصول از حالت خاص بودن لندکروز خارج شد و در مدل‌های مختلف شاسی‌بلند لوکس، نیمه شاسی‌بلند و شاسی‌بلندهای کوچک وارد بازار شدند، حال از آنجایی که تولیدکنندگان ایرانی نتوانستند محصولاتی با قیمتی بیش از ۴۰ میلیون تومان به بازار عرضه کنند فرصتی برای حضور گسترده شاسی‌بلندهای چینی به ایران فراهم شد تا بتوانند سود زیادی ببرند.عبدالله بابایی با تاکید بر اینکه خودروسازان ایرانی در آینده به تولید شاسی‌بلند می‌پردازند، اظهار کرد: تقاضا برای این نوع محصول در حال افزایش است به طوری که پیش‌بینی می‌شود در ایران سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار تقاضای خرید برای محصولات شاسی‌بلند با قیمت بین ۷۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان داشته باشیم. بنابراین ورود خودروسازان ایرانی به این بخش از بازار قطعی خواهد بود.وی با نگاهی به هدفگذاری برای خودروسازان ایرانی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی کشورهای متمول در اطراف ایران وجود دارند که تولید و عرضه محصولات شاسی‌بلند به بازارهای منطقه می‌تواند کلید موفقیت این شرکت‌ها باشد، چراکه شرکتی مانند ایران خودرو از همان ابتدا به دنبال توسعه صادرات محصولات بوده است. به همین منظور با توسعه سبد تولیدات و با نگاهی به نیازهای بازار و تولید محصولات متنوع، این هدف پاسخ داده می‌شود.