AUTOMOBIL.IR

مـرکـز خـرید و فـروش خـودروی ایـران

مرکز خرید و فروش خودروی ایران
برند
مدل
نوع سوخت
گروه خودرو
سال ساخت از
قیمت

بهترین پیشنهادات

كیا
_اپتیما
كیا _اپتیما سال ساخت :2014
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : سفید
نوع سوخت : ثبت نشده
148000000 تومان
هیوندای
_سانتافه
هیوندای _سانتافه سال ساخت :2015
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : مشکی
نوع سوخت : ثبت نشده
198000000 تومان
تویوتا
_کمری GL
تویوتا _کمری GL سال ساخت :2014
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : مشکی متالیک
نوع سوخت : ثبت نشده
137000000 تومان
دسترسی سریع
آگهی های ویژه
هیوندای سانتافه - 2015
قیمت خودرو: 198,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
كیا اپتیما - 2014
قیمت خودرو: 148,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
تویوتا کمری GL - 2014
قیمت خودرو: 137,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
هیوندای سوناتا - 2015
قیمت خودرو: 163,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
بنز CLS500 - 2012
قیمت خودرو: 640,000,000 تومان
وضعیت خوردو: دست دوم

سود کلانی که برخی از واردکنندگان خودرو به جیب زدند

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : واردات خودرو توسط کلیه افراد اعم از حقیقی و حقوقی موجب ایجاد رقابت و کاهش قیمت خودروهای وارداتی در بازار می شود.

 

سیدمحمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با توجه به طرح تحقیق و تفحص از واردکنندگان خاص خودروهای چینی در مجلس افزود : در هر عرصه‌ای چنانچه فضا رقابتی باشد، ملما سود اصلی نصیب مصرف کننده خواهد شد چرا که بواسطه ایجاد رقابت، قیمت ها نیز کاهش خواهد یافت.

وی با توجه به انحصار موجود در واردات خودرو ، خاطر نشان کرد : باید جلوی انحصار در همه زمینه‌ها ، خصوصا واردات خودرو گرفته شود چرا که همواره انحصار فساد آور است.

وی با اشاره به تداوم انحصار در واردات خودروهای چینی، اظهار داشت : هر چند در زمان تحریم‌ به دلیل وجود برخی موانع واردات خودروهای چینی افزایش یافت اما با رفع تحریم ها و همکاری با خودروسازان مطرح باید مانع واردات خودروهای بی کیفیت به کشور گردید چرا که امروز همچنان در موضوع واردات خودرو به خصوص خودروهای چینی انحصار وجود دارد.

وی ضمن انتقاد از برخی از واردکنندگان خودرو در دستیابی به سودهای بالا در فرصت بوجود امده ، تصریح کرد : متاسفانه در این مدت برخی افراد با واردات خودروهای بی ‌کیفیت و فروش آنها با قیمت‌های بسیار بالا به سودهای بسیار کلانی دست یافتند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه به بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات خودرو اشاره و اظهار داشت : متاسفانه صدور بخشنامه وزارت صنعت مبنی بر واردات خودرو توسط اشخاص و شرکتهایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش دارند موجب شکل گیری انحصار در واردات خودرو شد.

بیاتیان افزود : برای حمایت از تولید داخل و کنترل بر واردات باید همچنان تعرفه واردات وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد : در شرایط فعلی به هیچ وجه نباید تعرفه واردات خودرو تغییر یابد چون این تصمیم به ضرر فضای تولید داخل است چرا که تولید خودرو یکی از مهمترین تولیدات داخلی در کشور محسوب می شود.

وی در ادامه با توجه به جلسه این کمیسیون با وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیران شرکتهای خودروساز اظهار داشت :

نماینده بیجار در خانه ملت گفت : با مواردی که در این جلسه مطرح شد انتظار می رود بخشی از مشکلات و مسائل فعلی در ارتباط با بازار و خودروسازان به تدریج برطرف شود.