AUTOMOBIL.IR

مـرکـز خـرید و فـروش خـودروی ایـران

مرکز خرید و فروش خودروی ایران
برند
مدل
نوع سوخت
گروه خودرو
سال ساخت از
قیمت

بهترین پیشنهادات

كیا
_اپتیما
كیا _اپتیما سال ساخت :2014
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : سفید
نوع سوخت : ثبت نشده
148000000 تومان
لکسوس
_IS250
لکسوس _IS250 سال ساخت :2014
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : مشکی
نوع سوخت : ثبت نشده
264000000 تومان
تویوتا
_کمری GL
تویوتا _کمری GL سال ساخت :2014
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : مشکی متالیک
نوع سوخت : ثبت نشده
137000000 تومان
دسترسی سریع
آگهی های ویژه
بنز CLS500 - 2012
قیمت خودرو: 640,000,000 تومان
وضعیت خوردو: دست دوم
رنو تندر 90 E2 - تیر1390
قیمت خودرو: 32 تومان
وضعیت خوردو: دست دوم
لکسوس IS250 - 2014
قیمت خودرو: 264,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
وانت فوتون - 2014
قیمت خودرو: 120,000,000 تومان
وضعیت خوردو: دست دوم
هیوندای سوناتا - 2015
قیمت خودرو: 163,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو

خطری که بواسطه عدم به روزرسانی خودروسازان کشور را تهدید می کند

به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : احتصاص تسهیلات و حمایت مالی به خودروسازان به منظور پوشش نقدینگی در این صنعت در شرایط فعلی حرکت مثبتی از سوی دولت خواهد بود چرا که امروز نه تنها صنعت خودرو بلکه اغلب صنایع با مشکل نقدینگی مواجه هستند .

 

دکتر مرزبان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در شرایطی که کمبود نقدینگی بسیاری از صنایع من جمله صنعت خودروسازی را دچار رکود جدی نموده است ، چنانچه تسهیلات بانک ها در مسیر حمایت از تولید قرار گیرد قطعا می تواند موجب بهبود در  گردش فعالیت بخش های تولیدی گردیده و صنعت داخل خصوصا خودروسازی کشور را تقویت نماید.

وی با اشاره به اینکه امروز خودروسازان از مشکل نقدینگی رنج می برند ، تصریح کرد : علاوه بر خودروسازان دولت باید به فکر تقویت مالی مصرف کنندگان برای خرید خودرو و اختصاص تسهیلاتی با بهره های متعادل باشد.

وی گفت : در صورت تقویت مالی مصرف کنندگان و رونق بازار خرید خودرو طبعا چرخش تولید در شرکتهای خودروساز نیز بهتر خواهد شد .

وی در ادامه نکته مهم و  ضروری در صنعت خودرو کشور را بازسازی جدی در این صنعت ذکر کرد و اظهار داشت : امروز کشور در موقعیتی قرار دارد که بازسازی در صنعت خودرو ضرورت جدی دارد این در حالی است که تا پیش از توافقات اخیر هر زمان صحبت از کیفیت و تغییر و تحول در این صنعت مطرح می گردید بهانه ای چون تحریم مطرح می گردید و حال که به مرور قرار است تحریم ها کمرنگ و برداشته شود طبعا اجرای این مهم اهمیت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد : خودروسازان باید امروز بازسازی اساسی را در رویه های تولید در پیش گیرند که البته بخشی از ان تولید خودروهای به روز ، جدید و متنوع با  قابلیت و پتانسیل بالا و تلاش در جهت مسیر توسعه است.

وی گفت : در دنیای امروز مصرف کنندگان توقع دارد که هر سال خودرویی  جدید با ظاهری متفاوت وارد بازار شود در واقع در بازار امروز مصرف کنندگان حرف اول را می زنند و خودروسازان باید این مساله را  بپذیرند و در صورتی که بر این  اصل مهم وفق نیابند طبعا آرام  ارام از چرخه تولید حذف خواهند شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در ادامه یادآور شد : امروز مصرف کننده منتظر نمی ماند که خودروسازان به روز شوند و به سرعت خودرویی را جایگزین می کنند و این  طبعا خطری برای کشور محسوب می شود چرا که زحمتی که کشیده شد منجر به ایجاد خودروسازی و قطعه سازی کشور گردید و هر گونه سهل انگاری در این راستا موجب شکست  و بسته شدن کارخانه ها خواهد شد.

مرزبان گفت : امروز موقعیت حساسی است که خودروسازان باید تلاش کنند تا به سرعت خودشان را به روز نموده و در این راستا کمک های مالی دولت را نیز تنها به صورت مسکن و موقتی بدانند.

وی همچنین با توجه به تحریم خودروهای داخلی از سوی برخی مصرف کنندگان تصریح کرد : موج ایجاد شده  از سوی مصرف کنندگان ممکن است تا حدودی در جریان خودروسازی موثر باشد اما اثر آن بسیار کم و شاید کمتر از 10 درصد باشداما  این واقعیت را خودروسازان باید بپذیرند که امروز باید به سمتی حرکت کنند که به لحاظ  کیفی ، استراتژیک  و قیمتی در رنج های مختلف خودرو برای عرضه داشته باشند و خلایی در این زمینه وجود نداشته باشد تا  این خلاء را  خودروهای خارجی پر کنند.