AUTOMOBIL.IR

مـرکـز خـرید و فـروش خـودروی ایـران

مرکز خرید و فروش خودروی ایران
برند
مدل
نوع سوخت
گروه خودرو
سال ساخت از
قیمت

بهترین پیشنهادات

بنز
_CLS500
بنز _CLS500 سال ساخت :2012
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : قهوه ای
نوع سوخت : ثبت نشده
640000000 تومان
لکسوس
_IS250
لکسوس _IS250 سال ساخت :2014
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : مشکی
نوع سوخت : ثبت نشده
264000000 تومان
هیوندای
_سانتافه
هیوندای _سانتافه سال ساخت :2015
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : مشکی
نوع سوخت : ثبت نشده
198000000 تومان
دسترسی سریع
آگهی های ویژه
وانت فوتون - 2014
قیمت خودرو: 120,000,000 تومان
وضعیت خوردو: دست دوم
هیوندای توسان - 2015
قیمت خودرو: 153,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
پورشه کاین S - 2012
قیمت خودرو: 760,000,000 تومان
وضعیت خوردو: دست دوم
تویوتا کمری GL - 2014
قیمت خودرو: 137,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
كیا اپتیما - 2014
قیمت خودرو: 148,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو

خودروسازی؛ نماد توسعه یا شکست؟

عصر خودرو: برخی مشتریان در شرایطی این روزها در برابر خودروسازی موضع گرفته‌اند که به اعتقاد کارشناسان، تعطیلی صنعت خودرو می‌تواند نمادی از شکست، در صنایع ایران باشد.

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، افزایش برخی نارضایتی‌ها از عملکرد خودروسازان داخلی به‌خصوص در حوزهای کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش، کار را به جایی رسانده که حالا بسیاری از مشتریان خرید خودروهای تولید داخل را تحریم و حتی در گوشه و کنار از تعطیلی این نماد صنایع کشور سخن می‌گویند. هرچند شاید همه مشتریان ایرانی راضی به تعطیلی خودروسازی نبوده و خواستار اصلاح آن و برطرف کردن نقاط ضعفش هستند، اما به هر حال «نخریدن خودرو» خود به معنای از بین رفتن تدریجی دومین صنعت بزرگ کشور است و این یعنی نوعی «سرخوردگی صنعتی.» بر کسی پوشیده نیست که خودروسازی طی سال‌های پس از انقلاب، دردانه بیشتر دولت‌ها بوده و حمایت‌های زیادی (به‌خصوص در بخش تعرفه و ارائه تسهیلات مالی و سرمایه‌گذاری) از آن شده است تا بتواند به‌عنوان گل سرسبد صنایع داخلی و نماد توسعه، هم نیاز مشتریان را پوشش دهد و هم نماینده خوبی در آن طرف مرزها باشد. به‌عبارت بهتر، خودروسازی را باید عصاره سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و حمایت‌های مادی و معنوی کشور در دوران پس از انقلاب دانست، صنعتی که رد پای بزرگان و نخبگان صنایع کشور را می‌توان در شجره نامه آن دید.


    با این حساب، اگر خودروسازی زمین بخورد و به خاطره‌ها بپیوندد، کل صنعت کشور دچار نوعی سرخوردگی خواهد شد، چه آنکه خیلی‌ها با خود خواهند گفت «وقتی خودروسازی با این همه حمایت و سرمایه‌گذاری، از بین رفت، دیگر وای به حال سایر صنایع کشور.» در این شرایط شاید بهتر باشد که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و صد البته خودروسازان، خود پیشقدم اصلاحات شده و برای رفع عیوب و تامین نیاز و خواست مشتریان، اقدام کنند. بی‌تردید اکثر قریب به اتفاق شهروندان ایرانی راضی به تعطیلی خودروسازی و بیکاری هموطنانشان نیستند و از خرید خودرو داخلی نیز ابایی ندارند، منتها خودرویی که نیازشان را برآورده کرده و کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد، نه خودروهای فعلی که به نماد کم کیفیتی و گرانی تبدیل شده اند. خودروسازان نباید فراموش کنند که ایرانی‌ها هنوز هم جزو نجیب ترین مردمان جهان به‌شمار می‌روند و وقتی کارد به استخوان شان می‌رسد، اعتراض می‌کنند و بدون شک حالا نیز همین اتفاق رخ داده که در مقابل غول‌های جاده مخصوص صف‌آرایی کرده اند. در این شرایط، خودروسازان باید با شنیدن صدای مشتریان، تهدید رخ داده را به فرصت تبدیل کنند و با تدبیر، خود را از مهلکه رکودی که دامن گیرشان شده، برهانند.