AUTOMOBIL.IR

مـرکـز خـرید و فـروش خـودروی ایـران

مرکز خرید و فروش خودروی ایران
برند
مدل
نوع سوخت
گروه خودرو
سال ساخت از
قیمت

بهترین پیشنهادات

رنو
_تندر 90 E2
رنو _تندر 90 E2 سال ساخت :تیر1390
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : سفید
نوع سوخت : ثبت نشده
32 تومان
لکسوس
_IS250
لکسوس _IS250 سال ساخت :2014
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : مشکی
نوع سوخت : ثبت نشده
264000000 تومان
بنز
_CLS500
بنز _CLS500 سال ساخت :2012
تعداد درب :4 در
رنگ بدنه : قهوه ای
نوع سوخت : ثبت نشده
640000000 تومان
دسترسی سریع
آگهی های ویژه
رنو تندر 90 E2 - تیر1390
قیمت خودرو: 32 تومان
وضعیت خوردو: دست دوم
هیوندای سوناتا - 2015
قیمت خودرو: 163,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
هیوندای سانتافه - 2015
قیمت خودرو: 198,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
تویوتا کمری GL - 2014
قیمت خودرو: 137,000,000 تومان
وضعیت خوردو: نو
وانت فوتون - 2014
قیمت خودرو: 120,000,000 تومان
وضعیت خوردو: دست دوم

اظهارات ناپخته و عجولانه ای که به وضعیت کنونی بازار خودرو دامن زد

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : دولت و وزارت صنعت ، معدن  و تجارت باید با هماهنگی خودروسازان و قطعه سازان ، کمیته ای را در وزارتخانه  تشکیل و با ارائه برنامه ای شرایط دو  سه ماه اخیر صنعت خودرو را مدیریت می نمودند.

 

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اهمیت خودرو به عنوان کالایی استراتژیک در کشور اظهار داشت :در سال 2008  با ایجاد بحران در اقتصاد آمریکا ، دولت این کشور میلیون ها دلار به صنعت خودروسازی آمریکا کمک کرد ضمن اینکه همزمان با حمایت های مالی از آنان برنامه ای را نیز درخواست کرد اما در ایران در شرایط بحران  اقتصادی با وجود  اینکه دولت اعلام کرد که به دنبال توسعه خودروسازی ،بهبود کیفیت در حوزه خودوسازی و قطعه سازی و دستیابی به رضایت مشتریان داخلی است اما متاسفانه نه تنها حمایتی در این راستا صورت نگرفت بلکه عملا این صنعت رها شد و اجازه داد تا کمپین نخریدن خودروهای داخلی بوجود آید.

وی تاکید کرد : این کمپین ایجاد شده ، جنگ رودر روی مخالفین با صنعت خودروسازی ایران است این در حالی است متاسفانه عکس العمل مناسبی در این مدت با این مساله صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت : متاسفانه در این مدت فضاهای دیگر نیز به این موضوع کمک کرد و برخی کارشناسان ناپخته و عجولانه  مطالبی را در خصوص حضور خودروسازان اروپایی مطرح کردند که این مساله را تقویت کرد و موجب تصورات نادرست در مشتریان داخلی شد.

وی گفت : بحران ایجاد شده در خصوص بازار خودرو را بسیاری از خودی ها با اظهار نظرها و تبلیغات بی مورد بوجود اورند دولت نباید اجازه دهد  که هرکسی بنا به موقعیت خود در این زمینه وارد و اظهار نظر نماید و چنین شرایطی را ایجاد کند.

وی اظهار داشت : افرادی که چنین اقدامی را در شبکه های اجتماعی راه انداختند دشمنان صنعت ملی هستند و  با این حرکت نه فقط صنعت خودرو بلکه کلیه صنایع وابسته به این صنعت را زیر سوال بردند.

وی  افزایش انتظارات مشتریان از خودروسازان را در شرایط کنونی به حق دانست و گفت : البته در 10 سال اخیر خودروسازان در راستای تولیدات با کیفیت تلاش نمودند و امروز خودروهایی که تولید می شود در مقایسه با سالهای قبل از کیفیت بهتری برخوردار است.

به گفته وی این انتظار که باید خودروسازان تغییر کنند و با شرکتهای خارجی برای تولیدات بهتر و جدید مشارکت کنند  انتظار درست و به حقی است اما مسلما این موضوع نیز دارای اصولی است و هر کسی نباید در این ارتباط اظهار نظر کند.

 مدیرعامل شرکت آذین خودرو افزود : باید در این گونه اظهارات و انتظارات به استراتژی کلان خودروسازی کشور توجه شود.

رضایی تصریح کرد : متاسفانه عده ای با این اقدام در شبکه های مجازی ، جنگ ملی راه انداختند تا به صنعت ملی خودروسازی و بالطبع  آن قطعه سازی آسیب وارد کرده و اگر بتوانند این صنعت را  نابود کنند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر بررسی این موضوع در شورای سیاست گذاری خودرو اظهار داشت : متاسفانه در مدتی که مشتریان خودروهای داخلی  کنار نشستن و خرید خودروهای داخلی را تحریم کردند برخی نیز در داخل با انتشار اخبار غیر موثق بر این مساله دامن زدند از این رو این مساله باید در شورای سیاست گذاری خودرو مطرح و مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

وی گفت : دولت باید در چنین شرایطی وارد این جریان شده و با کسانی که این اخبار را منتشر می کنند  مقابله کند و در این راستا شفاف سازی نماید.